Μη Μου Μιλάς Για Καλοκαίρια

Κατ’αρχήν δε μπορώ να καταλάβω γιατί το λένε καλοκαίρι. Δηλαδή αυτός ο καιρός θεωρείται καλός? Τα καλοκαίρια ζεσταίνομαι και όταν ζεσταίνομαι ιδρώνω και όταν ιδρώνω κολλάω και όταν κολλάω τσαντίζομαι και όταν τσαντίζομαι γίνομαι δυσάρεστος και σε αυτούς που πρέπει και σε αυτούς που δεν πρέπει. Τα καλοκαίρια πρέπει να καταργηθούν με προεδρικό διάταγμα. Τα καλοκαίρια είναι εφιαλτικά, το ίδιο και οι μουσικές τους. Οι επόμενες γραμμές αφορούν διάφορα καλοκαίρια που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν της ντροπής αλλά οι παρενέργειές τους απλώνονται σε όλο το έτος, καθώς και τους πιο χαρακτηριστικούς ήχους που μου έρχονται στο μυαλό όταν τα θυμάμαι. Είμαι σίγουρος ότι εδώ μέσα θα βρείτε κάτι και απ’τα δικά σας αντίστοιχα καλοκαίρια γι’αυτό μη σπεύσετε να χαμογελάσετε ειρωνικά απλώς αφήστε τα δικά σας σχόλια.

1) 80ς – Σχολικά καλοκαίρια

Οι πρώτες επαφές σου με τη μουσική είναι αρκετά παράξενες. Μπόλικος δογματισμός, ομαδοποίηση στα όρια του φανατισμού, οπότε οτιδήποτε αποκλίνει από τη μουσική σου “ιδεολογία” και σ’αρέσει συνιστά αμαρτία. Χαρακτηριστικό καλοκαίρι που θυμάμαι εκείνο του ’87 όταν η μόδα του βίντεο ήταν στα πάνω της και ένα πρόβλημα στη μέση είχε καθηλώσει τον πατέρα μου σε ακινησία για δυο μήνες. Το τι θρίλερ, διαστημικά και ελληνικά (τα τρία αγαπημένα κινηματογραφικά είδη του πατέρα μου) είδαμε εκείνο το καλοκαίρι πατέρας και γιος δε λέγεται. Οι μουσικές των ελληνικών βιντεοταινιών ανάκατες με ποπ χιτς της εποχής που στα κρυφά μου άρεσαν και δεν τολμούσα να το ομολογήσω στους ροκάδες φίλους μου ακόμα συγκοτούν στα αυτιά μου ένα γοητευτικό χαρμάνι.

  • Sade – Smooth Operator
  • Black – Wonderful Life & Everything Is Coming Up Roses
  • Madonna – La Isla Bonitta
  • Tahnee Cain and the Tryanglz – Burning In 3rd Degree (τέλεια η σκηνή στο Tech Noir λίγο πριν ο Arnie τα κάνει λίμπα)
  • Falco – Jeanny
  • Mink Deville – Demasiado Corason
  • Romantics – Talking In Your Sleep
  • MartinelliCenerentola (χρόνια έψαχνα να βρώ ποιο ήταν αυτό το τραγούδι που ακούγεται στους τίτλους του Ροζ Γάτου της απόλυτης 80ς ελληνικής βιντεοταινίας)

2)Early 90ς – School’s Out Forever

Το σχολείο τέλειωσε οι πανελλήνιες έρχονται. Η αρχή της ιδιωτικής τηλεόρασης, Θοδωρής Ρακιτζής με αφάνα, καλοκαίρια με τον Arturo Bandini, η αδερφή του να πετάγεται στον ύπνο της μη μπορώντας την αλλαγή περιβάλλοντος (τι μαρτύριο κι’αυτό) και τα χιτς του καλοκαιριού να παρελαύνουν κάθε μέρα από το Telecity. Στην πραγματικότητα όλα τα παρακάτω τραγούδια άρεσαν στην αδερφή του Bandini οπότε εμείς οι ροκάδες, μην υπάρχοντας τίποτα καλύτερο, τα υπομέναμε στωϊκά γελώντας ειρωνικά.

  • Μπίγαλης – Του Αιγαίου Τα Μπλουζ
  • Σοφία Αρβανίτη – Μη Μου Μιλάς Για Καλοκαίρια
  • Αλέξια – Τα Κορίτσια Ξενυχτάνε
  • Κήπος – Σφηνάκι
  • Δάντης – Πάει η αγάπη μου
  • Μιχάλης Ρακιντζής – Κάνε Μια Ευχή

3) 90ς – Φοιτητικά καλοκαίρια part 1

Εδώ τα πράγματα ήταν πιο συνειδητοποιημένα. Οι παρέες επιλεκτικές το ίδιο και οι μουσικές, τα μπαρ και πάντα υπήρχε τρόπος να αποφύγεις τις κακοτοπιές. Ωστόσο και εδώ υπήρχαν οι “αμαρτίες” υπό τη μορφή mainstream τραγουδιών που μου καλοάρεσαν και πολλά από αυτά συνεχίζουν να μου αρέσουν

  • Gina G – Ti Amo
  • Coolio – Gangsta’s Paradise
  • Vaya Con Dios – Farewell Song (τότε ντρεπόμουν να το πώ, τώρα όμως που δε ντρέπομαι για τίποτα μπορώ να ομολογήσω πως πρόκειται για ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια αποχωρισμού που γράφτηκαν ever).
  • Six Was Nine – Drop Dead Beautiful
  • Pretty Maids – Please Don’t Leave Me

4) 90ς – Φοιτητικά καλοκαίρια part 2

Όλη αυτή την ιστορία του έντεχνου ίσως να την έχω αδικήσει λίγο γιατί αντικειμενικά πρόκειται για καλό ελληνικό τραγουδι. Εγώ όμως τη βίωσα για ένα χρόνο (τόσο άντεξα) σαν μέρος ενός γενικότερου πακέτου που τώρα, ύστερα από τόσα χρόνια, μου έχει αφήσει τη γεύση της μιζέριας, της κατάθλιψης και μιας αφόρητης κακομοιριάς. Φυσικά θα υποπτεύεστε τι θα περιλαμβάνει αυτό το πακέτο: φοιτιτικές κινητοποιήσεις, κουτούκια με ρετσίνα και αφραγκία, μαζώξεις με φιλοσοφικές ανησυχίες και ναι, καλά το καταλάβατε πίσω απ’όλα αυτά δεν μπορεί παρά να κρύβεται η κνίτισα με το ταγάρι και μαλί στο πόδι (και αλλού) περισσότερο απ’το δικό μου (άλλο να σας το λέω και άλλο να το βλέπετε, σαν κάτι γκόμενες από ελληνικές τσόντες του ΄70, ρίχνεις πέτρα και πετιέται φίδι). Οι δε ήχοι γνωστοί και μη εξερεταίοι:

  • Υπόγεια Ρεύματα – Μ’αρέσει Να Μη Λέω Πολλά (δεν τό’κλεινε ο ρημάδι)
  • Παπακωνσταντίνου – Βράδυ Σαββάτου
  • Χειμερινοί Κολυμβητές – Το Πολλαπλό Σου Είδωλο
  • Θαλασσινός – Τα Σμυρναίϊκα Τραγούδια

5) Late 90ς – Στρατιωτικά καλοκαίρια

Εδώ δε χρειάζεται να πεις τίποτα γιατί δεν αξίζει τον κόπο. Ο στρατός είναι για τον άνθρωπο ότι για τα έντομα το στάδιο της χρυσαλίδας. Οι πιο μυημένοι στην εντομολογία θα ξέρουν ότι η χρυσαλίδα είναι εκείνο το στάδιο του εντόμου που βρίσκεται ανάμεσα στην κάμπια (εφηβεία) που προηγείται και στο ενήλικο που έπαιται. Στη χρυσαλίδα το έντομο βρίσκεται στριμωγμένο και κλεισμένο σε ένα σκληρό κουκούλι που το εμποδίζει να έχει την οποιαδήποτε επαφή με τον έξω κόσμο. Εκεί μέσα δεν κινείται, δε βλέπει, δε δημιουργεί, δεν κάνει τίποτα το σημαντικό, απλά υπάρχει και επιτελεί τις ελάχιστες βασικές βιολογικές λειτουργίες ώστε να μην ψοφήσει. Δηλαδή φαί, σκατό και ύπνο. Κάπως έτσι είναι και ο στρατός. Άρα και οι μουσικές του είναι οι χειρότερες και η επαφές σου με ότι πιο σκυλάδικο στο μέγιστο. Δεν χρειάζεται να αναφέρω παραδείγματα.

6)00s – Νυν (και αεί ?)

Τώρα πια σ’αυτή την ηλικία δε ντρέπομαι για τίποτα. Πλήθος mainstream τραγουδιών μπορεί να μου αρέσουν και να τα ακούω ευχάριστα, ενώ κάποτε θα τα είχα αποκυρήξει μετά βδελυγμίας. Να μερικά:

  • Ricky Martin – Livin’ La Vida Loca (πουτανιάρη Ricky έγραψες πάλι)
  • Shakira – Objection (γιατί δεν κατάλαβα θα μπορούσε νά’ναι τραγούδι των Β52ς)
  • Robin Williams – Me And My Monkey
  • Jennifer LopezQue Hiciste (δε μπορείτε να πείτε τηθ πάνε τα ιθπανικά)
3 responses to “Μη Μου Μιλάς Για Καλοκαίρια

  1. Ας πάρουμε τα πράγματα απ την αρχή.Λίγος σεβασμός στο συμπαθές καλοκαιράκι ας μη ξεχνάμε παραλίες θάλασσα και τις καλλίγραμμες επισκέπτριες η τους καλλίγραμμους επισκέπτες,ανάλογα το φύλο του καθενος,εκτος συνόρων.Το οφθαλμόλουτρο δεν έβλαψε ποτέ κανένα και το καλοκαίρι είναι η εποχή του.Δε θα διαφωνήσω ότι το καλοκαίρι στη πόλη είναι τοσο χρήσιμο όσο η τσατσαρα στο Γεωργάτο αλλά για τα υπέροχα ελληνικά νησιά είναι ότι πρέπει.Μέρικες απο τις ωραιότερες και συντομότερες ερωτικές περιπέτειες μου συνέβησαν καλοκαίρι άρα πως να το αντιπαθήσω.Δεν υπάρχουν καλοκαίρια ντροπής ο άντρας που ομολογεί τα καλοκαιρινά του σφάλματα είναι δυο φορές άντρας,για να παραφράσω το ουμανιστή Νίκο Ξανθόπουλο.Πάμε στην ομαδοποίηση
    ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ
    Δεκαετία 70 πρώτη γνωριμία με ABBA,DYLAN,BEE GEES,BILL HALEY,PRESLEY την ημέρα του θανάτου του ήμουνα στη Κεφαλονιά και η θλίψη που ένοιωσε ο πατέρας μου με έκανε να ψάξω να βρώ ποιός ήταν αυτός ο τραγουδιστής που τόσο του άρεσε.Πρωτοακούω Θεοδωράκη,Μικρούτσικο και Λοίζο αλλά….
    ΔΕΚΑΕΤΙΑ 8Ο(σχολικά καλοκαίρια)
    Ακούω ΡΟΚ φανατικά ότι είναι ντισκο φτου κακά,αλλά το γκομενοκυνήγι απαιτεί ντισκοτεκ που θαπει?Θα πει σκάσε και χόρευε on the road again,illusion,don’t you want me baby,upside down φτάνει όχι άλλο κάρβουνο!!!
    Όμως σας ορκίζομαι δε χόρεψα ποτέ το DREAMS ARE MY REALITY,η το ENDLESS LOVE τ’ακούτεεε??(λυγμός και fade out)
    ΔΕΚΑΕΤΙΑ 8Ο(φοιτητικό κομμάτι)
    Εκτός απο κλασσικό ροκ ανακαλύπτω το γκαραζ τη ψυχεδέλεια το new wave το punk και ένα σωρό άλλα πράγματα κάνω διάφορες βαρειές δουλειές για να οικονομήσω παχουλό χαρτζιλίκι για διακοπές και αγορές δίσκων(η αλήθεια είναι ότι τις έκανα γιατι είχα ακούσει ότι τα εργατόπαιδα αρέσουν στις πλούσιες και όμορφες αλλά τζίφος).Η δισκοθήκη μου πάχυνε σημαντικά αλλά απο εξόδους και διακοπές του δίνω και καταλαβαίνει.
    ΔΕΚΑΕΤΙΑ 90(Στρατιωτικό κομμάτι)
    Αν και φαντάρος,η καλύτερα ναυτάκι,δε κάθομαι καλά συνεχίζω να ακούω μανιωδώς μουσική και μαθαίνω και τη jazz που όσο την άκουγα τόσο πιο πολύ μου άρεσε,γνωρίζω και μια κοπέλλα που θα ήταν ένας πολύ μεγάλος έρωτας χωρίς ευτυχές τέλος αλλά άξιζε το κόπο ήταν και το καλοκαίρι που γνώρισα και δυο πολύ καλούς μέχρι και σήμερα φίλους.Οι φιλίες του στρατού που λένε..ε ισχύει καμμιά φορα
    ΔΕΚΑΕΤΙΑ 90(Είμαι εργαζομενο νειάτο πια)
    Τρελλές διακοπές σε κυκλαδίτικα νησιά κυρίως, πολλές περιπέτειες και τέλος πια τα clubs ανακαλύπτω ότι οι ωραίες γυναίκες μπορεί να ακούνε και ροκ,και βέβαια αρχίζει και ο έρωτάς μου με τη μαυρη μουσική(soul,blues,funk)
    MILLENIUM
    Πιο συντηρητικές διακοπές αλλά η ανακάλυψη υπέροχων ελληνικών νησιών συνεχίζεται 3-4 ταξιδάκια στο εξωτερικό σπάνε τη παράδοση αλλά ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ,ΡΩΜΗ,ΦΛΩΡΕΝΤΙΑ,ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ,ΜΑΔΡΙΤΗ,ΛΑΣ ΠΑΛΜΑΣ όσο ναναι χαλάλι έτσι?
    Ο Πατέρας σου βλέπει διαστημικά και θρίλλερ ο δικός μου εκτος απο μπάλλα τίποτα.Άντε κανα Βέγγο(τεράστιος,Θεός,ανεπανάληπτος)το πολύ πολύ.
    Αυτα τα»ολίγα»
    Γιαυτό πήγα στη Πάτμο αυτό το καλοκαίρι γιατί έπρεπε να μετανοήσω για τις αμαρτίες μου

  2. Νά σαι καλά που μοιράστηκες μαζί μας και τα δικά σου καλοκαίρια. Απ’ ότι σε κόβω πρέπει νά σαι έξι-εφτά χρονάκια μεγαλύτερός μου (εγώ είμαι 34) οπότε οι εποχές μετατοπίζονται λίγο προς τα πίσω. Εγώ από δεκαετία του ’70 για παράδειγμα θυμάμαι αμυδρά μόνο τον Κέμπες στο μουντιάλ του ’78 που ήταν ο πρώτος ποδοσφαιριστής που λάτρεψα.

  3. Είμαι 40 ακριβώς,πως λέμε η ζωή αρχίζει στα σαράντα,απο μουντιάλ τη δεκαετία 70 θυμάμαι το πατέρα μου να θαυμάζει το Κρόιφ και να πικραίνομαι με την ήττα των Ολλανδών 2-1 απο τους Δυτικογερμανούς τότε.Ευτυχώς λίγα χρόνια αργότερα ήρθε το subbuteo και πήρα εκδίκηση, η Ολλανδία πήρε το παγκόσμιο,και το 78 ήμουν με τους Ολλανδούς αλλά για τελευταία φορά άσε που δεν έπαιζε και ο Κρόιφ οπότε η ήττα απο την Αργεντινή δε πόνεσε τόσο.

    I’ll be back που λέει και ένας ηθοποιός που ζηλεύει τις επιδόσεις μου στα βάρη και προσπαθεί να μου μοιάσει εις μάτην βέβαια

Σχολιάστε

