Περιοδικό VOX, τεύχος 3, Ιανουάριος 1995, δρχ. 900, ένα Top Ten του Χρήστου Δασκαλόπουλου.

voxmagazine.jpg

Αν θυμάμαι καλά το συγκεκριμένο περιοδικό είχε κυκλοφορήσει ελάχιστα τεύχη που μάλλον μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Προσωπικά έχω μόνο το συγκεκριμένο όπου είχε ένα στακάτο αφιέρωμα στα 40 χρόνια του rockn roll. Μέσα στις σελίδες του έβρισκες από αφιέρωμα στους Cracker, συνέντευξη Βασίλη (μην με ρωτήσετε ποιον Βασίλη, ένας είναι ο Βασίλης) Άλκηστις Πρωτοψάλτη, New Order, Siouxsie, Μαλβίνα Κάραλη και αφιέρωμα στα ελληνικά tv soundtracks. Η φόρμουλά του να μπλέκει την «alternative» και mainstream ξένη μουσική μαζί με τον εγχώριο εντεχνολαϊκοσκυλοροκ αχταρμά δεν κατάφερε να πιάσει κάποιο «βιώσιμο» αναγνωστικό κοινό κι έτσι μάταια κατέβασε ρολά. Έτσι πληροφοριακά δίνω και μερικά ονόματα συντακτών που έγραφαν τις σελίδες του: Γιάννης Δεληολάνης, Οδυσσέας Ιωάννου, Θάλεια Καραμολέγκου, Θοδωρής Μανίκας, Δημοσθένης Μπούρας, Γιάννης Ντρενογιάννης, Γιώργος Φακίνος, κ.α.

Σε μια από τις σελίδες του ο Χρήστος Δασκαλόπουλος (ο αγαπημένος μουσικός παραγωγός του Arturo Bandini) κατέθετε το δικό του top ten για τους καλύτερους δίσκους όλων των εποχών. Αναρωτιέμαι αν ισχύει και σήμερα αυτή η λίστα του Δάσκαλου.

 

 

daskalopoulospage.jpg

Ο Χρήστος Δασκαλόπουλος, γκουρού κάθε σοβαρού «ανεξάρτητου», πάντα σεμνός (φωτογραφήθηκε…έμμεσα) φτιάχνει το προσωπικό του Top Ten για το Juke Vox. All Time Classics οι επιλογές του, τα πιο αγαπημένα από κάποιες χιλιάδες δίσκων, προειδοποίηση για όσους θα περίμεναν τα «καρά – ανεξάρτητα» και άγνωστα κ.ο.κ…Μια και ο Τοτός Απεβίωσε στο Ρόδον FM πρόσφατα, δεν έχει κανείς παρά να του πεί…Thank you Master.

1. VELVET UNDERGROUDVelvet Underground & Nico

Πολύ απλά, είναι ο πλέον σημαντικός δίσκος του ροκ τα τελευταία χρόνια. Κατά την άποψή μου οι Velvet είναι πιο σημαντικοί και από τους Beatles και από τους Rolling Stones. Συνεχίζουν – και συνεχίζουν και συνεχίζουν το rock nroll της πόλης. Αν διάλεγα κάποιο κομμάτι, αυτό θα ήταν το All Tomorrows Parties.

2. THE BEATLES…Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band

Το άλμπουμ αυτό είναι το πρώτο που άκουσα ολοκληρωμένο από τους Beatles και με έκανε να γυρίσω και να ψάξω τη παλιοδουλειά. Ήταν η διάθεση να ανακαλύψω γιατί και πως ένα γκρουπ περνάει σε ένα επόμενο στάδιο κάνοντας μια πολυσύνθετη αλλαγή, τόσο στην εμφάνιση όσο και στη μουσική του. Ιδίως για τους Beatles αυτό ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακό μετά από όλη εκείνη τη μυθολογία των «καλών παιδιών» κ.λ.π. Το πέρασμα τους στα ναρκωτικά σημάδεψε και την αλλαγή στη μουσική τους.

3. THE STOOGES…The Stooges

Το δίσκο αυτόν τον άκουσα αργότερα από την κυκλοφορία του απ’ οποιονδήποτε άλλο. Τον Οκτώβριο του 1976 βρισκόμουν στο Λονδίνο όταν έγινε η έκρηξη του punk. Οι συναυλίες που παρακολουθούσα τότε ήταν Yes, Genesis και τέτοια. Όταν όμως είδα τους Stranglers, την Patti Smith κλπ κάτι συνέβη μέσα μου. Διαβάζοντας, έμαθα ότι πριν από αυτούς υπήρξαν οι MC5, οι New York Dolls, οι Stooges. Έτσι πήρα τους δίσκους τους και ξεκίνησαν όλα. Από αυτόν τον δίσκο θα διάλεγα το 1969. Το I Wanna Be Your Dog το σιχαίνομαι.

4. HAWKWIND…Space Ritual

Τους Hawkwind τους έχω παρακολουθήσει σε όλη τη διάρκεια της καριέρας τους, παίρνω οτιδήποτε βγάζουν. Θα ήθελα πάντα να είμαι μέλος ενός τέτοιου γκρουπ, «κοινοβιακού». Οι Hawkwind ήταν μπροστά από την εποχή τους. Νομίζω ότι είναι μάλλον απλό το γιατί μπορεί ένα τραγούδι με τίτλο Master Of the Universe να κολλήσει σ’ ένα παιδί. Αυτό έγινε και μ’ εμένα.

5. DAVID BOWIE…Ziggy Stardust and the Spiders from Mars

Όταν το ’79 αντίκρυσα το ΝΜΕ με τον Bowie όπως ήταν και στο εξώφυλλο του δίσκου, μαγεύτηκα. Το image του με τράβηξε όσο ποτέ κανενός καλλιτέχνη σε δίσκο. Πίστεψα ότι πραγματικά δεν μπορούσε να είναι από αυτόν τον πλανήτη. Το συγκλονιστικό Five Years μου έδωσε την αίσθηση της απαισιοδοξίας, που τελικά είναι γνώση. Ο Bowie ήταν για μένα ο σωστός άνθρωπος στην σωστή στιγμή.

6. LOU REED…Berlin

Ο Lou Reed δεν ήταν και πολύ διαφορετικός στα μάτια μου από τον Bowie, ήταν βέβαια καλύτερος σε επίπεδο στίχων. Για ένα παιδί μεσοαστικής οικογένειας όπως ήμουν εγώ, αυτά που έλεγε και έκανε ο Lou Reed ήταν απίστευτα από ηθικής απόψεως. Φυσικά δεν απέρριψα αυτή την decadence, όσο ταμπού κι αν ήταν, αλλά αντίθετα «χώθηκα με χίλια» σ’ αυτή την κουλτούρα. Ιδιαίτερα το Oh Jim σημαίνει πολλά για μένα, καθώς τότε το είχα συνδέσει μ’ έναν κολλητό μου φίλο.

7. SEX PISTOLS…Never Mind the Bollocks

Η αξία του άλμπουμ αυτού είναι αυτονόητη, είναι ένας δίσκος καθοριστικός για το ροκ. Μου είχαν κάνει δώρο το ’76 το New Rose των Damned, το πρώτο punk σινγκλάκι. Όταν ανακοινώθηκε το ’77 η κυκλοφορία του Never mind… δεν θα μπορούσα να μην στηθώ στην ουρά του Notting Hill Gate για να το αγοράσω την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του. Η Virgin είχε κλείσει ειδικά το δισκάδικο για τους Pistols. Ήταν μάλιστα Κυριακή.

8. JOY DIVISION…Unknown Pleasures

Για τελείως προσωπικούς λόγους διαλέγω αυτό και όχι το Closer ας πούμε. Ο Curtis αυτοκτόνησε ακριβώς την ημέρα των γενεθλίων μου, 16 προς 17 Μαΐου. Φίλοι μαζεμένοι σπίτι μου ακούγαμε το Unknown Pleasures και θρηνούσαμε όλοι μαζί.

9. PATTI SMITH…Horses

«Μαλάκα ανακάλυψα τον θηλυκό Lou Reed», μου έγραψε το 1975 από το Λονδίνο ο καλύτερός μου φίλος, ο Γιάννης Μαλαθρώνας. Δεν νομίζω ότι είχε άδικο…

10. NIRVANA…Nevermind

Είναι χωρίς συζήτηση και πέρα από κάθε κριτική (καλοπροαίρετη ή όχι) ο σημαντικότερος δίσκος της δεκαετίας που διανύουμε. Αισθάνομαι σαν να ζω τώρα αυτό που έζησαν μεγαλύτεροι από εμένα το ’68 ή το ’70.

By Arturo Bandini

6 responses to “Περιοδικό VOX, τεύχος 3, Ιανουάριος 1995, δρχ. 900, ένα Top Ten του Χρήστου Δασκαλόπουλου.

  1. wonderwall:Πράγματι είχaν κυκλοφορήσει πολύ λίγα τεύχη.Εγώ να φανταστείς έχω μονάχα ένα,το 8ο.Εκείνο με εξώφυλλο τη Bjork.

  2. Πολύ αμυδρά το θυμάμαι αυτό το εξώφυλλο. Πάντως δεν είχα αγοράσει κανένα τεύχος. Ο Χρήστος εκεί μέσα μοιάζει σαν τη μύγα μες στο γάλα. Κρίμα πάντως που είχε μόνο τα δέκα πρώτα του. Αναρωτιέμαι τι θα έβαζε μετά.

  3. πρέπει να κράτησε μια χρονιά αν δεν κάνω λάθος

  4. Υποθέτω πως ο Βασίλης ήταν ο Βασίλης Λεβέντης!!!
    Πάντως αν και είχε δηλώσει Στοουνικός(ο Δασκαλόπουλος όχι ο Λεβέντης) μου κάνει εντύπωση πως δεν έχει ένα άλμπουμ απο τα αλάνια στα 10 αγαπημένα.Τι λέτε κανουμε μια λίστα με τα 10 καλύτερα ο καθένας μας

  5. δεν ξερω αν εχει σημασια 3 χρονια μετα, αλλα εχω ολα τα τευχη. Ενδιαφερει κανεναν;

  6. ξεχασα να βαλω το mail πριν…

Σχολιάστε

