Εγχώριος μουσικός εναλλακτισμός (Αιμορρο’ί’δες στον εγκέφαλο Part 0)

Κακές συναυλίες. Κακά ΜΜΕ. Κακό κοινό. Κακό κράτος. Εγχώριος εναλλακτισμός. (και όχι εναλλακτικότητα)

aimorroides.jpg

Όταν εμείς δεν έχουμε κατσίκα στην αυλή μας και ζηλεύουμε το γείτονα που στο δικό του έχει μια ωραιότατη κατσικούλα που βόσκει αμέριμνη , η απάντηση στην ερώτηση του μαγικού τζίνι «Βρε χρυσέ μου , θέλεις να σου φέρω και σένα μια ωραιότατη κατσικούλα να βόσκει στον κηπάκο σου , όπως του γείτονα δίπλα?» , είναι «‘Οχι , θελω απλά να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα. Δε θέλω να έχει κατσίκα. Αφού εγώ δεν έχω. Γιατί αυτός να έχει δηλαδή?». Και κάπως έτσι δεν έρχονται οι (κάθε) Radiohead στην Ελλάδα. Και αν έρθουν θα επακολουθήσει τιμή-χαράτσι για τους φιλόμουσους. Κάπως έτσι θα μας επισκέπτονται όλα τα παρωχημένα ονόματα του ξένου ρεπερτορίου , μπας και βγάλουν οι αλλόθρησκοι βάρβαροι κανένα φράγκο για τίποτα ποτά στις πατρίδες τους από τις τσέπες των Ελληνάρων.

scorpions.jpg

Για τις διοργανώσεις , ούτε λόγος. Κακή οργάνωση. Άθλιοι και συνάμα επικίνδυνοι χώροι. Μηδέν σεβασμός στο κοινό. Ποτά λες και βρέθηκες σε πάρτυ ανώνυμων αλκοολικών , τιμές λες και είχες καμμιά όρεξη να περάσεις βόλτα από το Hilton για κανένα ουισκάκι.

Τα ΜΜΕ τα οποία συντηρούν τον εγχώριο εναλλακτισμό δε χαμπαριάζουν. Κανείς δε βγαίνει να «μιλήσει» ποτέ επί της ουσίας. Αλλά κάτι τέτοιο θα κατέστρεφε τη σχέση τους με τις τοπικές εταιρίες διοργανώσεων συναυλιών «τέτοιου τύπου» , που ξέρουν να τα τα’ί’ζουν καλά για να προβάλλουν μόνο «καλλιτέχνες» που οι ίδιες θα φέρουν , ή σκοπεύουν να φέρουν στη χώρα μας. Ραδιοφωνικοί παραγωγοί καράβλαχοι με δημόσιο βήμα (πλην κάποιων εξαιρέσεων). Στην τηλεόραση δε χρειάζεται καν να αναφερθούμε. Έντυπος τύπος που αντί μέχρι τώρα να έχει στείλει τα κατάλληλα mail εκεί που πρέπει , δίνει στον καθένα ή την καθεμία δεύτερης διαλογής «σκέφτομαι και γράφω» (και τα δύο φύλα συμπεριλαμβάνονται) το χώρο να δημοσιεύονται ωραιότατα μαργαριτάρια. Άσχετοι δημοσιογράφοι. Πιο άσχετοι κριτικοί. Παραδείγματα άπειρα. Ας μην μπούμε σε λεπτομέρειες.

radio.jpg

Και ένα μάτσο χωριάτες που γεμίζουν τους Placebo κάθε χρόνο. Ένα κοπάδι βλάχοι που δεν έχουν χρήματα να δουν Raveonettes το 2005 (με αποτέλεσμα να είχαν μαζευτεί στο Gagarin το πολύ καμμιά τρακοσάρα άτομα) , μέχρι να προβληθούν από τους γνωστούς νταβάδες γύφτους των FM σε mp3 ποιότητας ούτε καν 56kbps. Γιατί στο χωριουδάκι μας είναι εύκολο να ξεχωρίσεις , ή έτσι να νομίζεις , τέλως πάντων. Γι’αυτό και καλύτερα τα χρήματα για κάποιο live να τα δώσουμε στα «εναλλακτικά» ποτάδικα και σε καμμιά περίεργη λεοπαρδαλε ζώνη μπας και η ματαιοδοξη παρουσία μας στο νυφοπάζαρο του οινοπνεύματος μας δώσει πόντους αναγνωρισιμότητας στον κύκλο των δήθεν «μουσικόφιλων» , που έντεχνα φροντίζουν να αποφεύγουν μουσικές συζητήσεις , μήπως υπάρχει κανένας εκεί γύρω που τους πάρει πρέφα. «Καλά ε , πρέπει να ακούσεις Television , έχουν επιρροές από Strokes.» Τοπικές μπάντες που νομίζουν ότι αποτελούν το σύγχρονο ελληνικό μουσικό υπερόπλο , χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει ακόμα δίσκο. Μέλη που μισοξερουν να γρατζουνάνε τα όργανά τους , αλλά τα ρούχα τους είναι μελετημένα μέχρι εκεί που μάτι δεν πάει. Μηδενική μουσική αντίληψη. Μηδενιστικές DIY (Do It Yourself , όπως όταν αυνανίζεσαι ένα πράμα) λογικές που με ένα λουλουδάτο καλσόν και ένα πουκάμισο με βούλες εξυψώνονται ως κοσμοθεωρία , αποκτώντας ένα και μοναδικό κόμπλεξ : Το κόμπλεξ μήπως σε πουν κομπλεξικό. Και από την άλλη μεριά έχουμε το έτερο κομπλεξικό κοινό το οποίο κατακρίνει καθετί το διαφορετικό και είναι το χειρότερο. «Όσοι κυκλοφορούν με καπέλο εξω το βραδυ είναι ψωνισμένοι φλώροι που θέλουν να ξεχωρίσουν από τη μάζα μεσω της εξωτερικής τους εμφάνισης , επειδή , προφανώς δεν έχουν κάποιο αλλο μέσο να δειχτούν και αισθάνονται ανασφάλεια. Πρέπει να τους κάψουμε στην πυρά του εναλλακτισμού.» Όσοι κράζουν χωρίς σταματημό και ασχολούνται με το τι φορά ο καθένας , ή πώς έχει κάνει τα μαλλιά του , είναι άξιοι της μοίρας τους , αφού ασχολούνται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) με τρίχες , όσο κάποιος που ασχολείται διαρκώς με τις δικές του τρίχες.

sp-goth-kids1.jpg

Το αποτέλεσμα? Μα φυσικά η εξής διαπίστωση : Μια ζωή σκυλάδες θα είμαστε , είτε το θέλουμε , είτε όχι. Στο ίδιο καζάνι βράζουν οι χωριάτες γραφιάδες που αυνανίζονται με την αγγλική μουσική σκηνή , τα βλαχαδερά ζώα που γεμίζουν τα οινοπνευματοποτία των νυφοπάζαρων με στόχο την προσωπική τους προβολή στο χωριό , οι αντιεπαγγελματίες διοργανωτές συναυλιών , τα πνευματικώς καθυστερημένα μουσικά ΜΜΕ και οι ραδιοφωνικοί παραγωγοί των playlist και οι γραφικοί που όλη μέρα κράζουν και ξανακράζουν. Θλίψη , σήψη και αποσύνθεση. Είναι να τη φυσάς (τη φράτζα) και να μη σηκώνεται.

ΥΓ1 : Το κείμενο είναι εξαιρετικά αφιερωμένο στο Loan Me A Dime , που θα γελάνε και τα μουστάκια του τώρα. Είδες τι καλά σου έχω?

ΥΓ2 : Οι αιμορρο’ί’δες στον εγκέφαλο είναι οι χειρότερες γιατί δεν μπορείς να τις ξύσεις.

Advertisements

26 responses to “Εγχώριος μουσικός εναλλακτισμός (Αιμορρο’ί’δες στον εγκέφαλο Part 0)

  1. Στραβοκοιμήθηκες; Η δεν κοιμήθηκες; Ομως που τη βρίσκεις την ορμή; Και τι πρόβλημα έχεις με τους χωριάτες; Χωριάτες ήταν ο Otis και ο Brown. Αλλά πιθανώς το εννοείς με την «κακή» έννοια που λέμε.
    Ναι, μάλλον δίκιο έχεις, αλλά με όλα αυτά δεν μπερδεύεσαι και εσύ με όλους αυτούς που «κράζουν χωρίς σταματημό»;
    Σκυλάδες ήμασταν πάντα. Σκυλού είναι και η Etta James. (Με την καλή έννοια). Σκυλοποπάδες είναι η κατάντια. Ακόμα χειρότερα ποποσκυλάδες.
    Η ιστορία βρωμάει. Βρωμούσε από την πρώτη μέρα. Αφού κανένας από τους παραπονούμενους δεν ρίχνει ένα σκουπισματάκι, θα (του) βρωμάει πάντα. Εχει και τα θετικά της πάντως: Δεν έρχονται οι (κάθε) Radiohead στην Ελλάδα…

    Αύριο θα είναι στην Αθήνα η Bettye Lavette.
    Ποιος φταίει και ποιος θα φταίει στη μία μετά τα μεσάνυτα;

  2. SAM DEES – THE SHOW MUST GO ON

  3. dhladh esy twra den krazeis?
    alla etsi einai.
    ftiaxnei o kathe vlaxos ena blog, rixnei ena parallirima gkrinias kai meta to paizei alternative.
    vre oust
    🙂

    p.s
    mazi sou eimai.
    apla exw stamatisei na tsantizomai.
    lypamai mono gia tous tosous kammenous gyrw mou

  4. coldmushrooms:
    Δε νομίζω πως χρειάζεσαι πολύ φαντασία για να διακρίνεις το αυτοκριτικό ύφος του κειμένου. Ο rain βάζει κι εμάς μέσα και πίστεψέ με κατά περιόδους είμαστε πολύ βαθιά μέσα σε αυτό.

  5. Δίκιο έχεις.
    Εδώ μπαίνει κι ένα τεράστιο ερωτηματικό.
    Έχεις δίκιο?

    Ποιο είναι το κριτήριο για το τι είναι καλό ή κακό στην μουσική;

    Τα βιβλία μουσικής λένε, μην κολλάτε στην παρτιτούρα και τις κλίμακες. Αν κάτι, σας ακούγεται καλά στο αυτί, είναι σωστό.
    Οπότε αν κάποιου του ακούγεται καλά κάτι, δεν μπορείς να του πεις και πολλά πράγματα.

    Κάθε μορφή τέχνης είναι πολύ προσωπικό πράγμα. Διαλέγεις ν’ ακούσεις αυτά που σ’ αρέσουν αδιαφορώντας για το τι ακούν οι άλλοι. Απλό.
    Και σιγά μην κάτσω να μιλήσω για μουσική, με την κάθε χαζογκόμενα που περιφέρει την μιζέρια της από μπαρ σε μπαρ, περιμένοντας τους στίχους των Radiohead να δώσουν λύση στο αδιέξοδό της. 😆

  6. Fysika, to idio enoxlitikos einai kai o elitismos orismenwn. Exontas ws vivlo to Wire exoun to monimo agxos tou kainouriou hxou. Me apotelesma na lene gia to otidipote post-everything opou sto 80% twn periptosewn den akougetai gia parapanw apo 10 lepta. H kai na akougetai, den ksanaakougetai.
    Keep it simple!
    Oi perissoteroi akoun oti tous aksizei

  7. Rain Falls On Everyone : Όσο free και αν είμαστε πρέπει μια στο τόσο να θυμόμαστε τις αιμορρο’ί’δες στον εγκέφαλό μας. Για την τιμή των όπλων.

    @ Blue Drifter : Εννοείται ότι μιλάμε για χωριάτες με την «κακή» έννοια του όρου. Ο επαρχιωτισμός είναι κάτι που δεν έχει σημασία πού βρίσκεσαι , αρκεί να τον έχεις!!!! Επιπλέον , δεν κράζω χωρίς σταματημό. Κάνω μεγαααααααάλες παύσεις , όπως όλοι όσοι κάνουν μεγάλες παύσεις. Όσο τα χρόνια περνούν γίνονται μεγαλύτερες.

    @LEKES : Και ποιος έχει όρεξη να τσαντίζεται? Ειλικρινά , κανείς δεν είναι τσαντισμένος. Είπαμε , όποιος τσαντίζεται δεν έχει διαφορά από αυτούς που τον τσαντίζουν. Για το λόγο αυτό , δεν κράζουμε αυτήν τη στιγμή , διαπιστώσεις κάνουμε. Από κοινωνιολογική άποψη. Burp. Το Wire είναι το περιοδικό που σύμφωνα με πολλούς «όρισε» το Post Rock? Ας την κάνει βίβλο όποιος θέλει. Εγώ είμαι αγνωστικιστής. Ελιτισμός είναι και να χαρακτηρίζεις κάποιον ως ελιτιστή. Βρε όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε.

    @ Cold Mushrooms : Sir yes Sir!

    @ b.b. chris : Για να μπορέσεις να βεβηλώσεις τα στεγανά πρέπει να υπάρχουν στεγανά. Διαφορετικά. . .

  8. o logos pou oi ellines vlaxoi einai stin pleionotita ton periptoseon arnitika fortismenoi einai to oti analonontai sto na mi fainontai vlaxoi, kati pou touw paei akomi pio piso, kathos i zoiki tous energeia pigainei mono pros mia kateythinsi. enas amerikanos eparxiotis px pote den prospathei na apotinaksei tin katagogi tou, koita pos tha proxorisei. o Doug Sahm, o Willie Nelson, o Arthur Alexander, o Johnny Cash, pote den thelisan na skepasoun tin katagogi tous, pou den tous empodise na ginoun megaloi kallitexnes. episis, pistevo pos stin texni safos yparxoun antikeimenika kritiria (ta stegana pou prepei na yparxoun sta opoia anaferetai o rain), kai malista pio afstira apo allous xorous! aplos enspeirete apo to sistima i apatili apopsi pos ola einai ypokeimenika, kai arketoi «enallaktikoi» mousikoi xrisimopoioun afti tin omixli gia na plassaroun tin steirotita tous, efamilli me ton pop-skiladon os antipalo deos. afti einai i asfiksia pou yparxei sti xora mas, oi poiotikoi exoun aplos perissoteri pitirida kai einai ligotero fit apo tous popades. well, that about does her, wraps her all up, opos elege kai o (vlaxos) stranger sto big lebowski. sorry gia tin ektasi, dudes!

  9. megalo thema anoigete tha po apla to exis:
    to 2005 otan ksekinagame sta pragmata eimastan aploi kai athooi kai akoma eimaste se merika pragmata
    kanonisame loipon mia synaylia i mallon mas esteile mail mia folk tragoudistria pou tin goustarame, alla epeidi eimastan athooi tin dosame kapou xoris lefta apla zitisame kapoia tickets gia na tin doume, pirame ta misa tickets apo oti eixame symfonisei, i synaulia itan kati parapano apo soldout. Irthe kai deyteri fora sto idio meros ton epomeno xrono (to mathame apo tin idia pou tin filoksenisame tote) giati kanenas apo ekei den mpike kan ston kopo na mas enimerosei.
    deyteri fora ksanakanonizoume me allon sto idio meros (peite mas oti eimaste ilithioi to dexomaste) kai oute kan sta deltia typou den mpikame (alla itan – to kaname pali sold out)

  10. meta den asxolithikame xana oute me to meros oute me aytous pou to exoun

  11. den agapiomaste, oi ellines, i epi xronia ksenes kiverniseis (romeoi, fragkoi, tourkoi, klp) egkathidrisan mia sxesi amoivaias kaxipopsias kratous – politi, pou exei diavrosei tis diaprosopikes mas sxeseis oles aftes tis ekatontaetirides. kanenas amerikanos den gela otan o proedros tous ksekina tin omilia tou me to «my fellow americans» eno fisika i ennoia tou «sinellines» einai atopiki, geloia, anedafiki…genika, diskola mporei enas skeptomenos anthropos na fantastei xeiroteri fara apo tin diki mas, me lampres eksereseis pou xanontai siga siga alla yparxoun kai kouvaloun megaleio.

  12. Rain Falls On Everyone : Δεν αναφερόμουν στον επαρχιωτισμό με την έννοια του τόπου καταγωγής. Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι συνήθως οι άνθρωποι που ζουν στην επαρχία και έρθουν στα μεγάλα αστικά κέντρα όπου «ανθίζει» μια μουσική σκηνή με την οποία ασχολούνται , έρχονται αντιμέτωποι με τις μεγαλύτερες μορφές επαρχιωτισμού.

    @ The Dude Abides : Duuuuuude!!!!! «enspeirete apo to sistima i apatili apopsi pos ola einai ypokeimenika, kai arketoi “enallaktikoi” mousikoi xrisimopoioun afti tin omixli gia na plassaroun tin steirotita tous». Το θέτεις όπως αρμόζει , όπως αυτό που λέμε «το κόμπλεξ μην είσαι κομπλεξικός». Φυσικά , αν το πάμε παραπέρα αυτό είναι και μια πολιτισμική συνέπεια του νεοφιλελευθερισμού και η εξίσωση της έννοιας του πολίτη με αυτήν του καταναλωτή. Αλλά επειδή θα πάει παραπέρα η βαλίτσα και , καλά να είμαστε , θα τα ξαναπούμε ειδικότερα στο μέλλον , ας το αφήσω όπως έχει. Για το δεύτερο σχόλιό σου , απλά να πω ότι πέρα από τα άσχημα που έχει φέρει αυτή η νοοτροπία σε πολύ μεγαλύτερα ζητήματα κρατικά και μη , αποτελεί και τον κύριο λόγο που μπαντάρες τις τρώει η αφάνεια , ενώ θα έπρεπε να υπάρχει μια αλληλεγγύη σε αυτόν τον τομέα. Θυμάμαι και παλιότερα σε άλλα μουσικά site που είχε τεθεί το ζήτημα του ότι οι ελληνικές μπάντες σφάζονται μεταξύ τους , λες και έγιναν Blur VS Oasis ένα πράμα , πέρα από τις άθλιες συνθήκες της χώρας που δεν αφήνουν εναλλακτικά μουσικά ιδιώματα να ανθήσουν.

    Ίσως κάποια πράματα να μην αλλάξουν ποτέ. Ίσως.

  13. Loan Me a Dime:Καλά τα λέτε παιδιά.Άραγες, αυτή η διάθεση σχολιασμού και συζήτησης, υπάρχει και σε θέματα, είτε σε αυτό το blog ή και σε άλλα, που να αφορούν αυτήν καθεαυτή τη μουσική?

  14. χμ
    Εδώ που είμαι, μόνο κατσίκες που βελάζουν μπορώ να ακούω και μάλιστα σε σουπερ-τρεντι μαγαζάκι που λέγετε «μαντρι».

  15. Peace παληκαρια!!

    Bettye LaVette αυριο!!!

  16. ematha gia mark murphy 18, 19, 20 apriliou! psilosigkinitiko, i think… elpizo….na min plakosoun tipota vlaxoi, xa xa xa! sorry, den mporo na antisthatho sto ftino, amfisvitoumenou lytrotismou humor! episis gerald tis jazzman stis 11.

  17. etsi
    etsi

    ti?
    mark murphy?
    8eeeooos re!makari dude.

  18. Καλά τα είπατε όλοι σας ρε παιδιά.
    Χθες το βράδυ όμως που ήσασταν;

  19. douleva, distixos. megali pikra, einai to skliro kostos. exo simvivastei me ti moira mou, eimai o makigiez tou sarbel, xa xa xa xa! (joke, ok?) ontos douleva pantos, eftyxos toulaxiston pige kala. sto gazarte o murphy.

  20. Ποιόν λές σκυλά ρε γρρρρ αρρφφφ αρφφφ εμένα ρε?Γρρρρ αρφ μη σας αρρρφ γαβ γαβ
    «έλα μωρε ποιοι radiohead και ποιοι rem άσε να ρθει ο Μακρόπουλος πουναι νέο παιδί με πνεμόνια»όπως θα έλεγε και ο Αλέφαντος

  21. me pnemonia, xa xa xa xa xa! ti fasi ki o alefantos, evge! o panagoulias elege imixronio, o tonos sto xro. dinates stigmes!….

  22. Αυτό πάλι,με τον «DIY μηδενισμό» για κάνε το ταληράκια…

    Υπέφερες από την villa Amalias???! Εκεί πάντως πριν καμιά 5ετία (σε ένα «άνοιγμά» της για κανά 2-3χρόνια) είδα κάποιες καλές μπάντες από τας Ευρώπας & όχι μόνο…

  23. Rain Falls On Everyone : Κανείς δεν είχε κανένα παράπονο από τη Βίλλα.

    DIY μηδενισμός. . . Το λέγαμε και πιο πάνω. Το να παίζεις με το πουλί σου , αλλά κανείς δεν μπορεί να σου την πει , γιατί αν είσαι στη DIY φάση , όλα επιτρέπονται , όλα είναι υποκειμενικά. Μήπως , όμως , αν «μουσικοί» αυτοί βρίσκονταν σε ένα περιβάλλον που τους παρείχε τα πάντα από άποψη εξοπλισμού και χρόνου , πάλι πατάτες θα έπαιζαν? Λέω εγώ τώρα.

    Μερικοί από τους μεγαλύτερους δίσκους της pop μουσικής (ίσως οι περισότεροι) στηρίχθηκαν στη DIY λογική , αλλά ποτέ κανείς δεν είχε ανάγει αυτόν τον όρο ως κοσμοθεωρία- καταφύγιο του κάθε ατάλαντου που βρίσκει άλλοθι για τις παπάτζες του.

  24. Παράθεμα: Περί των 65daysofstatic , ξανά… « Back To Mono

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s