Διακόσια τεύχη ΣΙΝΕΜΑ

Ο ίλιγγος από τον οποίο υπέφερα όλο τον Απρίλιο λόγω της τεσσάρας μου έφυγε με το τελευταίο τεύχος του ΣΙΝΕΜΑ. Καταρχήν θα πρέπει να πω ότι ήμουν μάλλον αρνητικά προδιατεθειμένος για μια τέτοια λίστα, άσε που ήμουν σίγουρος ότι στο νούμερο ένα θα ήταν σίγουρα ο «Πολίτης Κέην». Αυτή η υπόθεση με τον «Πολίτη Κέην» έχει καταντήσει τόσο αηδία κάτι σαν το Sgt. Pepper’s στις λίστες με τα καλύτερα άλμπουμ όλων των εποχών.
Ανοίγω το τεύχος και αρχίζω να το διαβάζω τελετουργικά από τα τελευταία νούμερα προς το 1. Καθώς τα νούμερα ανεβαίνουν αρχίζουν να με ζώνουν τα φίδια. Μόλις φτάνω λίγο πριν τα δέκα πρώτα αρχίζω να βγάζω σπυριά. Απίστευτες ταινιάρες λάμπουν δια της απουσίας τους: Συνήθεις Ύποπτοι (ο Κάιζερ Σόζε θα σας εκδικηθεί), Εξορκιστής (την κατάρα της Ρέγκαν νά ‘χετε), Pulp Fiction (σας ετοιμάζω για τον Gimp) για να θυμηθώ τις πρώτες που μου ήρθαν στο μυαλό. Ούτε μια ταινία του Αρτζέντο δε χωράει στα 200 πρώτα;
Όσο για τις ταινίες τρόμου (το αγαπημένο μου κινηματογραφικό είδος) σκέτη απογοήτευση. Ανατρέχω στο τεύχος 90, ακριβώς δέκα χρόνια πριν, με τις 50 καλύτερες ταινίες τρόμου. Εξορκιστής, Νο 2 του είδους, εδώ πουθενά. Το Μωρό Της Ρόζμαρι, Νο 5 του είδους, εδώ πουθενά. Suspiria, Νο 6 του είδους, εδώ πουθενά. Αντίθετα η κουλτούρα ακόμα και στον κινηματογραφικό τρόμο κερδίζει πόντους: Peeping Tom, Νο 39 του είδους, εδώ στο 100. Η Νύχτα Του Κυνηγού, Νο 30 του είδους, εδώ στο Νο 27.
Στα δέκα πρώτα τρελαίνομαι. Τόση κουλτούρα ούτε ο Μπακογιαννόπουλος και ο Τσιριγκούλης δε θα βάζανε. Το έχω πάρει απόφαση ότι η κατά τη γνώμη μου καλύτερη ταινία όλων των εποχών, το Vertigo, δε θα είναι πουθενά!!! Βλέπω τον «Πολίτη Κέην» στο 2. Μπα!!! πως το πάθανε. Και τι διάολο θα έχουνε βάλει στο 1. Με τόση κουλτούρα αυτοί είναι ικανοί να έχουν βγάλει πρώτη το «Ταξίδι Στη Σελήνη» του Μελιές. Γυρίζω σελίδα και μένω κάγκελο!!! ΕΛΑ ΜΟΥΝΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ!!! Η Κιμ Νόβακ στην αποβάθρα με φόντο την επιβλητική γέφυρα του Σαν Φρανσίσκο λίγο πριν φουντάρει και εγώ λίγο πριν φουντάρω στο σκατόρεμα που περνάει λίγο πιο πέρα απ’ το σπίτι μου. Δεν πιστεύω στα μάτια μου.
Μετά από αυτό κλείνω το τεύχος με μια μικρή ικανοποίηση. Εγώ είμαι διατεθειμένος να τους συγχωρήσω για τα ατοπήματα τους, ο Παζουζού όμως όχι.

Φιλικά Vertigo.

8 responses to “Διακόσια τεύχη ΣΙΝΕΜΑ

  1. Arturo Bandini: Άστα Vertigo κι εγώ διάβαζα το αφιέρωμα χθες ψάχνοντας τον Κάιζερ Σόζε και κανένα του Tim Burton αλλά τζίφος!

  2. Ναι, ok, το ότι στην πρώτη θέση δεν ήταν ο Πολίτης -έλεος- Κέιν αλλά το Vertigo, ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. (η μόνη). Το ότι υπήρχαν 9 μόνο ταινίες από τα 90s είναι ταυτόχρονα τρομακτικό αλλά και ενδεικτικό της αρτηριοσκλήρωσης που τους δέρνει. Δεν θα αναφέρω καν το γεγονός ότι το εξώφυλλο του extra τεύχους ήταν το ίδιο ακριβώς με το εξώφυλλο του extra τεύχους των καλύτερων album του Uncut για το 2008 που κυκλοφόρησε λίγους μήνες πριν. Αν δεν σταματήσουν οι Έλληνες βλαχογραφίστες να κάνουν τόσο εξώφθαλμο copy-paste θα ουρλιάξω για πάντα.

  3. εννοούσα για το 2007. Βρήκα και εικόνα για να κάνω το point μου πιο σαφές.

  4. Loan Me a Dime: Μα, ο Πολίτης Κέιν είναι, βεβαίως βεβαίως, η καλύτερη ταινία όλων των εποχών…Ντεμέκ ανατροπή μου μυρίζει, να’χαμε, να λέγαμε.

  5. To artwork του εξωφύλλου είναι κλεμμένο από το ένθετο Best 2007 του Uncut ή μου φαίνεται ;

  6. Παιδιά δε τον διάβασα το κατάλογο φανταζομαι θα έχω κι εγώ τις ενστάσεις μου αλλά σε τελική ανάλυση αυτά είναι υποκειμενικα.Για παράδειγμα αν και θεωρώ το vertigo εξαιρετική ταινία δε το θεωρώ σαν τη καλύτερη.Όλοι έχουμε τις λίστες μας οπότε τι λέτε τις δημοσιευουμε?Οχι για 200 ας πουμε 10 η 20?Θα δημοσιευσει και ο Γιαπωνεζος για να γελάσουμε?

  7. @ΕΛ ΝΙΟΝΙΟ
    Σαφώς και οι επιλογές είναι υποκειμενικές. Και μιας και έριξες την ιδέα, έτσι στα πολύ γρήγορα, οι 20 αγαπημένες μου ταινίες όλων των εποχών (πάντα με την ελάχιστη πιθανότητα να άφησα κάποια απ’ έξω) είναι οι εξής (μιλάω για τις αγαπημένες και όχι για τις σημαντικότερες, επιδραστικότερες, ιστορικότερες και άλλα τέτοια που γενικώς με κουράζουν).
    ΜΕ ΧΡΟΝΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ:
    Vertigo (1958, Alfred Hitchcock)
    The Ipcress File (1965, Sidney J. Furie)
    The Good, the Bad and the Ugly (1966, Sergio Leone)
    The French Connection (1971, William Friedkin)
    The Exorcist (1973, William Friedkin)
    Bring Me the Head of Alfredo Garcia (1974, Sam Peckinpah)
    Brutti Sporchi e Cattivi (1976, Ettore Scola)
    Suspiria (1977, Dario Argento)
    Blade Runner (1982, Ridley Scott)
    After Hours (1985, Martin Scorsese)
    Brazil (1985, Terry Gilliam)
    Misery (1990, Rob Reiner)
    Romeo Is Bleeding (1993, Peter Medak)
    Pulp Fiction (1994, Quentin Tarantino)
    The Usual Suspects (1995, Bryan Singer)
    Se7en (1995, David Fincher)
    Fargo (1996, Joel Coen)
    Lawn Dogs (1997, John Duigan)
    Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004, Michel Gondry)
    Sideways (2004, Alexander Payne)

  8. Vertigo: After Hours, Lawn Dogs, Brutti, Sporchi e Cattivi μέσα στην εικοσάδα σου…μπράβο!

    Ο Πολίτης Κεϊν μπορεί να είναι μαϊντανός αλλά είναι και ταινιάρα (όπως ακριβώς και το Sgt Pepper).
    Οι λίστες είναι για χαβαλέ οχι για να τις πάρει κανείς σοβαρά. Ποιά λίστα έχει μέσα το Sunless του Chris Marker π.χ. ; Ποιά έχει το Days of Being Wild του Wong Kar Wai (που έγινε επίσης μαϊντανός για τις λάθος όμως ταινίες); Ποιά λίστα με θρίλερ έχει μέσα το πρώτο – και προσωπικό αγαπημένο – του Αρτζέντο (το μόνο με πραγματικό χιούμορ);
    Σε 50 χρόνια ίσως να βρίσκεται το Brokeback Mountain μέσα στην δεκάδα και όχι το κατα πολύ ανώτερο Ice Storm του ιδίου σκηνοθέτη ενώ ο Μελκιάδες Εστράδα κατα πάσα πιθανότητα θα βρίσκεται θαμένος στον πυρήνα μέχρι να τον ανακαλύψει κανένας νεόκοπος απόφοιτος του UCLA.

    Θέλετε μουσικές αποδείξεις για το «άδικο» της κάθε λίστας; Στην μουσική έχετε δει πολλές λίστες με τους Sound μέσα;

Σχολιάστε

