T-Bone Burnett…Tooth of Crime, 2008 (Nonesuch Records)

Η ιστορία ξεκινάει χρόνια πριν…και συγκεκριμένα το 1972. Εκεί όπου ο ηθοποιός Sam Shepard κάθισε κι έγραψε ένα μιούζικαλ για ανικανοποίητους, πεσόντες rock stars, εκκολαπτόμενους αλήτες μουσικούς που θα πάρουν την θέση των προηγούμενων και μουσικές μονομαχίες σε ένα όχι και τόσο μακρινό μέλλον με δισκοθέτες, γιατρούς και τις απαραίτητες γυναίκες. Η σουρεαλιστική παράσταση του γνωστού ηθοποιού που ανέβηκε για πρώτη φορά στις 17 Ιουλίου εκείνης της χρονιάς θα έπαιρνε τον καμπόσο τίτλο: The Tooth of Crime. Η μουσική της συγκεκριμένης παραξενιάς γράφτηκε από τον ίδιο τον ηθοποιό και αποδόθηκε από ένα πανάγνωστο συγκρότημα που αυτοαποκαλούνταν Blunderbuss. Χρόνια αργότερα και εμφανώς απογοητευμένος από το αποτέλεσμα ο Shepard θρονιάζεται και ξαναστρώνει το έργο με αρκετές αλλαγές ενώ κάπου εκεί ήταν όπου και θα ζητούσε από τον Joseph Henry Burnett να ξαναγράψει το score για την παράσταση με τον τελευταίο να προκαλεί την έμπνευσή του για την ηχητική ένδυση του συγκεκριμένου project. Το The Tooth of Crime: Second Dance είναι γεγονός. Ο ηθοποιός χρησιμοποιεί τα μουσικά θέματα για τις ανάγκες του και ο συνθέτης αφήνει κάμποσα ανολοκλήρωτα τραγούδια να ξεκουράζονται στα συρτάρια του.

Ο βραβευμένος παραγωγός, τραγουδοποιός, συνθέτης, κιθαρίστας, και πολλά άλλα, αξιότιμος κύριος TBone Burnett κυκλοφόρησε πριν κάποιες μέρες το καινούργιο του solo δημιούργημα, Tooth of Crime. Το πολυάσχολο μυαλό του έβγαλε από τα συρτάρια εκείνες τις συνθέσεις που ποτέ δεν τέλειωσαν, τις ξαναδούλεψε, κάλεσε την πρώην γυναίκα του, Sam Phillips, να τραγουδήσει ένα ατμοσφαιρικά Lynchικό ντουέτο μαζί της, (Dope Island), θυμήθηκε ένα τραγούδι που είχε γράψει μαζί με τον μέγιστο Roy Orbison, (Kill Zone), πριν πεθάνει ο τελευταίος και ξεκίνησε το album του με το κινηματογραφικο-κατασκοπικό Anything I Say Can And Will Be Used Against You.

Τα συγκεκριμένα τραγούδια είναι ίσως και οι καλύτερες στιγμές του δίσκου. Το Tooth of Crime κυριεύετε από μια σκοτεινή noir ατμόσφαιρα και συνθέσεις που θα μπορούσαν κάλλιστα να χωρέσουν σε πολλά επεισόδια της εξαιρετικής παρελθοντικής σειράς Twin Peaks. Τα Blind Man και The Slowdown είναι ίσως τα δύο μόνο τραγούδια που τα φαντάζομαι να χωρούσαν στο μιούζικαλ του Shepard, δίχως αυτό να υπογράφει πως η διάθεσή τους είναι ανάλογη με αυτό που φαντάζεσαι ως ύφος τους συγκεκριμένου είδους. Στο The Rat Age ο TBone απαγγέλει σαν τυφλοπόντικας ενός βρώμικου κόσμου που γεννάει φονικές νουβέλες με συνοδεία σκοτεινές τρομπέτες συνεχίζοντας το παιχνίδι του στο Swizzle Stick ξεστομίζοντας απειλητικά λόγια του στυλ «I can stir you like a Bloody Mary«. Τραγούδι που θα είχε τις ευλογίες του σαλτιμπάγκου Tom Waits. Από εκεί και κάτω το album «φεύγει» κανονικά σε δύστροπα, παρανοϊκά και εσωστρεφή μονοπάτια που κάποιους θα ξενίσει και άλλους θα φιλοξενήσει στις σκοταδιές του. Το μοναδικό ζητούμενο είναι κατά πόσο έχεις τη διάθεση να μεταλάβεις σε τέτοιες μουσικοραφές ενός ανθρώπου που έχει να επιδείξει στο βιογραφικό του εξαιρετικές παραγωγές σε δίσκους των Elvis Costello, Roy Orbison, Alison Krauss και Robert Plant, μουσικές επενδύσεις ταινιών, (O Brother, Where Art Thou?, Walk the Line, The Big Lebowski), και που κάποια στιγμή πρόλαβε να γράψει και μερικά τραγούδια μαζί με τον μακαρίτη κι αδικοχαμένο River Phoenix!

written by Arturo Bandini

T-Bone Burnett…Anything I say can and will be used against you

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s