Σπίτι Στους Βράχους (Όμηρος Ευστρατιάδης, G.D. Films / Λίνος Κόκκοτος, Potfleur GLP007)

RO

Πέρα των milf, gilf, cumshot και των λοιπών γλαφυρών οριοθετήσεων στο πάνθεον της εμπνευσμένης πορνό ορολογίας, η τιτλοφορία insect αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλής στους θεατές με πιο ιδιαίτερα γούστα ή, αν προτιμάται, στους σινεφίλ θεατές hardcore ερωτικών ταινιών που αρέσκονται σε ένα κάποιο υποτυπώδες storyline. Ένα τέτοιο φιλμ, το αμερικανικό “Taboo” της δεκαετίας του ’70, γνώρισε κάμποσες cult  συνέχειες όπου θείες, ανήψια, μητριές, κόρες, πατεράδες, ξαδέρφια και αδέρφια έγιναν κουλουβάχατα, αποτάσσοντας τους όποιους ηθικούς και συγγενικούς φραγμούς επεξηγεί η φροϋδική και λοιπές ψυχολογικές θεωρήσεις.

Στα καθ’ ημάς, κάτι ανάλογο πήγε ξώφαλτσα να συμβεί το 1974 στο φιλμ “Σπίτι Στους Βράχους”. Μολονότι μια δευτεράντζα κόπια της Μπέτυς Αρβανίτη βρέθηκε στο πρόσωπο της ντουμπλαρισμένης Bente Borsum, η θέαση του σκηνοθέτη έγυρε προς ένα άχαρο ατμοσφαιρικό δράμα. Έτσι καταδίκασε το μυστικιστικό τοπίο και τις θρησκευτικές τελετές των νησιωτών σε μια επίπεδη απεικόνιση μερικών σοφτ ενσταντανέ της μητριάς με το γιο (Χρήστος Σπυρόπουλος) του πλούσιου συζύγου της (χαιτοπερουκοφόρος Ανδρέας Μπάρκουλης) εν μέσω μερικών ψευτοενοχικών οιδοιπόδειων διαλόγων, αντί να δραματοποιήσει ένα βουκολικό sexploitation εκμεταλλευόμενος την σκηνική τελετουργία στο έπακρο.

10

Αντ’ αυτού, ο Λίνος Κόκκοτος έπαιξε πάνω στο τοπίο και στις εικόνες των σφαχταριών και των αναστενάρηδων, ως εκφάνσεις συνέχειας και ενσωμάτωσης της αρχαιότητας στην λαϊκή παράδοση. Έτσι, ο κατά τ’ άλλα λαϊκός συνθέτης, έμπλεξε το αρχαίο σαντούρι με το Hammond, το τσέλο με τις ερινύες όπως ηχούν απ’ τη φωνή της Γεωργίας Λόνγκου, με ενορχηστρωτικές διαφοροποιήσεις που θυμίζουν κατά διαστήματα το εγχείρημα του Μαρκόπουλου στον «Θάνατο Του Αλέξανδρου», αλλά με μια σαφή μελωδική βάση αναφερόμενη στην αρχαιοελληνική δραματουργία.

Έξω από νόρμες, εκτεινόμενο μεταξύ της jazz, της πειραματικής συμφωνίας και της αρχέγονης ελληνικής φόρμας, το σαφέστατα ιδιαίτερο soundtrack παρέμενε ακυκλοφόρητο έως το 2004, όταν η ακόμη ενεργή Potfleur το πρωτοκυκλοφόρησε σε 300 βινυλιακά αντίτυπα, συγκαταλέγοντας το στο ιδιαίτερο ρόστερ των κυκλοφοριών της. Λίγα χρόνια μετά, η εφημερίδα Πρώτο Θέμα κυκλοφόρησε το φιλμ εντάσσοντάς το αντιστοίχως στην πλειάδα των θαυμαστών στιγμών του ελληνικού κινηματογράφου που έχουν συνοδεύσει τα κιτρινισμένα φύλλα της. Έκαστος στο είδος του και στην αισθητική του.

Image81

Advertisements

One response to “Σπίτι Στους Βράχους (Όμηρος Ευστρατιάδης, G.D. Films / Λίνος Κόκκοτος, Potfleur GLP007)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s