Creed Taylor Orchestra “Shock Music in Hi-Fi” (ABC Paramount-259)

Ένας άνδρας ξαπλωμένος στο κρεβάτι του ακούει το τρίξιμο μιας πόρτας, το σφύριγμα ενός περαστικού. Η καρδιά του χτυπά όλο και πιο γρήγορα, οι ανάσες του γίνονται πιο βαθιές. Κάποιος κάνει τηλεφωνικές φάρσες, ένας άλλος βυθίζεται στη θάλασσα, τα μυστικά διαφεύγουν στους ήχους της ζούγκλας, τα 45αρια κόβουν βόλτες σε στοιχειωμένα σπίτια, καθώς ο χρόνος λιγοστεύει.

Κανονικά δεν επιτρέπεται να σας λέω τίποτε απ’ όλα αυτά. Πρώτα θα έπρεπε να βάλετε το δίσκο στο πικάπ και να αφήσετε τη φαντασία σας να οργιάσει. Όπως ξεκίνησε κι αυτή η ιστορία, όταν ένα ήσυχο και βροχερό απόγευμα της δεκαετίας του ‘50, ο Creed Taylor συζητούσε με τον Kenyon Hopkins και η φαντασία τους έπλαθε σενάρια.

Ο πρώτος έγινε με τα χρόνια γνωστός ως ιθύνοντας νους της CTI, έχοντας ήδη περάσει απ’ την Bethlehem ως τρομπετίστας, επιτυγχάνοντας την υπογραφή του Coltrane για την Impulse και σπρώχνοντας την bossa nova στις Η.Π.Α της δεκαετίας του ’60. Με τα χρόνια αποκάλυψε το ταλέντο ενός σπουδαίου παραγωγού, όμως εκείνο το απόγευμα πήγαιναν μόλις δύο χρόνια από τότε που είχε υπογράψει στην ABC και εκείνος μετρούσε 29 Μάηδες. Απ’ την άλλη, ο Hopkins είχε γράψει μπόλικες μουσικές για ταινίες. “Baby Doll”, “The Strange One”, “12 Angry Men” για τη μεγάλη οθόνη, “11 Against the Ice” και “The FBI Story” για τη μικρή. Μανούλα στο να πατεντάρει ηχητικά εφέ, κάθισε με τον Creed ο οποίος σκαρφίστηκε τις ιστορίες, κι εκείνος σκέφτηκε τις μελωδίες και τα εφέ.

Κάπως έτσι, το 1958, το “Shock” σήμανε την αρχή μιας άτυπης σειράς, ηχητικών ιστοριών, που προσελκούσε κυρίως παιδάκια λίγο πριν το Halloween και παρέες που έμπαιναν στο τριπ πρόκλησης του υποσυνείδητου. Το “Panic” και το “Nightmare” ακολούθησαν το ‘59 και το ‘62 αντίστοιχα, ως απόρροια μιας επιτυχίας που πέραν του «διαφημιστικού» χαρακτήρα, είχε ποιητικότροπη jazz υπόσταση, ως τρομακτικό πασπαρτού μεν, λακωνικά mood-ικο δε.

Οι Phil Woods, Jerome Richardson, Mundell Lowe, Barry Galbraith, Ray Alonge, Ray Beckenstein, Osie Johnson, Brad Spinney και Joe Venuto, αποτέλεσαν την ορχήστρα, ενόσω ο Keen Crockett έκανε τα βογκητά και πάσης φύσεως ανθρώπινο ήχο, την ίδια στιγμή που οι Toni Darnay και Gertrude Warner υποδύονταν τις αντίστοιχες γυναικείες φωνές και κραυγές.

Τίποτε παραπάνω δε χρειάζεται να γνωρίζετε, παρά να δοκιμάστε τον εαυτό σας. Και να θυμάστε. Μην τολμήσετε επουδενί να ακούσετε τούτη τη μουσική μόνοι σας!

Advertisements

2 responses to “Creed Taylor Orchestra “Shock Music in Hi-Fi” (ABC Paramount-259)

  1. ouuuuuuuuu scaryyyyyyyyyyyyyyy

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s