Tom Waits…Glitter and Doom Live (Anti)

« Μακάρι να είχα λίγο ουίσκι κι ένα όπλο αγάπη μου»


Ο σαλτιμπάγκος ξεκινά την διαφήμιση…

…κι αφού φεύγει, πάει λίγο πιο πίσω καθώς πέφτουν πάνω του να τον φάνε ζωντανό, κι αυτός λέει τους μπελάδες του στους ξένους, χύνει το κρασί κάτω απ’ το φεγγαρόφως κι ο Χριστός κάπου εκεί δίπλα παίζει ζάρια μ’ έναν κλέφτη. Λένε πολλά ονόματα γι’ αυτόν και όταν πληρώνει το χρέος του δεν λέει να πέσει κάτω. Ένα φονικό βάφει κόκκινες τις παντόφλες της σπιτονοικοκυράς καθώς σαλπάρει για Σιγκαπούρη με άδειες τις τσέπες και το τσίρκο παίζει ακορντεόν σαν του διαόλου τον τόνο. Μάλλον θα μου πεις αντίο τώρα κι εγώ θα ουρλιάξω καθώς σου δίνω τούτο το δαχτυλίδι. Πάρε αυτό το δαχτυλίδι, πρέπει να πάρεις αυτό το δαχτυλίδι γιατί αρχίζω και τρελαίνομαι και τούτη η μπάντα από πίσω μου δεν λέει να με γιάνει καθόλου… μπουμ!!! Πίσω απ’ το μουλάρι πρέπει να σταθείς, πίσω απ’ το μουλάρι, γιατί δεν ξέρω κανέναν σήμερα που να έχει ένα μουλάρι και να ψάχνει κάποιον στο πρωινό όργωμα της βρώμας. Μην πάς εκεί κάτω σ’ εκείνον το δρόμο, θα χαθείς και δεν θα γυρίσεις πίσω ποτέ, θα γίνεις μια βρώμα στο χώμα, δίπλα από το πεζοδρόμιο, μια φυσαρμόνικα θα φυσήξει για σένα κι εσύ δεν θα είσαι τίποτε άλλο από μια βρωμιά στο χώμα, τα κόκαλά σου θα τα φυσά ο άνεμος, ο Κάιν θα σκοτώνει τον Άβελ με μια πέτρα, ο ουρανός θ’ ανοίγει στα δύο και τίποτα μέσα σε όλα αυτά τα σκατά δεν θα σημαίνει τίποτα γιατί θα είσαι απλά μια βρώμα στο χώμα. Όλοι μια βρωμιά στο χώμα κι όλα μια κραυγή, μια ασυνεννοησία εκεί που δεν καταλαβαίνεις τίποτα καθώς ένα πιάνο λέει καληνύχτα κι ένα ψαλίδι θέλει μια σόδα για να χωνέψει όταν ένας άλλος κόσμος παίζει σ’ ένα ζωντανό τσίρκο που όλα είναι φυσιολογικά, γιατί όλα είναι φυσιολογικά όταν έχεις ένα όπλο και λίγο ουίσκι αγάπη μου, όταν η μουσική είναι σαν ηλεκτρική ζάχαρη και σε αγκαλιάζω με το ένα σου μάτι να κοιτάει την καρδιά μου κι όλοι μας ακούν καθώς κάνουμε έρωτα κι αφήνουμε όλους τους αλήτες απ’ έξω…πσσσστ…άλλαξε πλευρό, το όνειρο δεν έχει ξεκινήσει….

Πάει δυτικά το όνειρο και εκείνος. Δυο γυναίκες πίνουν, ένας γράφει ακόμα στο χέρι κάνει ότι θέλει και θα πληρωθεί γι’ αυτό. Ο δρόμος νοιάζεται για τα αναθεματισμένα άλογα που χύνουν και πληγιάζουν μ’ αίμα το λουρί, ένα φως παγώνει ψεύτικα αστέρια στο καπέλο και είμαι πιο σκληρός από τη νύχτα. Έρχομαι από 500 μίλια μακριά μόνο και μόνο για να πω ένα γεια, εσύ μ’ αγαπάς για κάτι που δεν είμαι, εγώ δεν έχω μυαλό, εσύ με λες κάθαρμα, κι εγώ σφυρίζω αφιερώνοντας ακόμα ερωτικά τραγούδια ακόμα κι αν μου φορούν ανάποδο πουκάμισο. Μια μύγα θα κάνει γύρους το δωμάτιο όταν ξεχάσεις το νούμερο που χόρευες και πάντα σου ερχόταν να ξεράσεις. Όταν προσευχόσουν στην Παναγία, σκεφτόσουν τα χέρια του Χουντίνι κι ένας μπαρμαν καταλάβαινε τους θυμούς σου. Τι έγινε εκείνο το ποδοπατημένο τριαντάφυλλο σαν ο μουσικός λαλούσε μέσα από μεγάφωνο, έριχνε μια ερωτική κλοτσιά στον κώλο της γυναίκας του και μια παιδική ζωγραφιά με στιβαρά αρχίδια γινόταν φιλί καλύτερο κι από κρασί? Όλοι και όλα είναι εδώ όταν πυροβολώ το φεγγάρι για σένα, τρελαίνομαι κάθε που φοράς τις κάλτσες σου, βάζεις το make up σου, μου λες να το βουλώσω κι εγώ σου λέω σαν ηλίθιος πως θα πετύχω μοναχά με μια σφαίρα το φεγγάρι για σένα. Ααααργκ!!!… και μια τρομπέτα φυσάει όταν η πουτάνα της γειτονιάς μου λέει πως ξημέρωσε ενώ εσύ δεν λες να με πάρεις τηλέφωνο γιατί δεν  θυμάσαι τον αριθμό…ξάπλωσε το κεφάλι σου εκεί που η καρδιά μου στεκόταν, κράτα τη γη από πάνω μου, ξάπλωσε κάτω στο πράσινο γρασίδι, θυμήσου πως μ’ αγάπησες, μην μου λες αντίο παρά μονάχα πες μου πως είναι o ουρανός, θυμήσου πως μ’ αγάπησες, κάνε να βρέξει, πάρε τον καλύτερό μου φίλο, πάρε τα λεφτά μου, ξέρεις την γαμημένη ιστορία, αμόλα τα σκυλιά σου να με φάνε, κάνε να βρέξει, κάνε τούτη την καρδιά να μείνει εδώ δίπλα, κάθομαι μόνος, εδώ σιμά, σφυράω στο τίποτα, λέω άλλη μια ιστορία για μια τυχερή μέρα, για το πιο όμορφο κορίτσι που είδα ποτέ μου, που έφυγα για πάντα, και θα γυρίσω πάλι πίσω σε μια άλλη τυχερή μέρα.

Έτσι κι αλλιώς μπαγάσα μου όλα τούτα είναι απλά λόγια. Ο κόσμος θα πεθάνει ουρλιάζοντας κι ένα κούτσουρο θα καίει στον δρόμο κοντά, δίπλα σε μια πέτρα που βρωμίζει το χώμα. Ο Tom Waits θα ψάχνει να βρει ένα τηλέφωνο στο πουθενά βήχοντας στο τίποτα. Θα φυσάει και θα χιονίζει, ένας λύκος θα τρώει έναν λαγό κι ένα σκισμένο καλσόν θα είναι η παντιέρα μια καινούργιας παλαβομάρας…

…τώρα εσείς θέλετε κριτική για τούτο το live?

Track list:

1. Lucinda / Ain’t Goin Down (Birmingham – 07/03/08)

2. Singapore (Edinburgh – 07/28/08)

3. Get Behind The Mule (Tulsa – 06/25/08)

4. Fannin Street (Knoxville – 06/29/08)

5. Dirt In The Ground (Milan – 07/19/08)

6. Such A Scream (Milan – 07/18/08)

7. Live Circus (Jacksonville – 07/01/08)

8. Goin’ Out West (Tulsa – 06/25/08)

9. Falling Down (Paris – 07/25/08)

10. The Part You Throw Away (Edinburgh – 07/28/08)

11. Trampled Rose (Dublin – 08/01/08)

12. Metropolitan Glide (Knoxville – 6/29/08)

13. I’ll Shoot The Moon (Paris – 07/24/08)

14. Green Grass (Edinburgh – 07/27/08)

15. Make It Rain (Atlanta – 07/05/08)

16. Story (Columbus – 06/28/08)

17. Lucky Day (Atlanta – 07/05/08)

by Arturo Bandini

One response to “Tom Waits…Glitter and Doom Live (Anti)

  1. O Tom δεν παίζεται….
    Το Glitter and Doom επίσης.

Σχολιάστε

