The Complete Goldwax Singles

Είναι κάμποσες οι μέρες που ένα 45αρι της Sue με έχει βάλει για τα καλά σε μπελάδες. Ποιος ξέρει πόσο θα στοιχίζει όταν θα εμφανιστεί μπροστά μου, ποιος ποντάρει στο ότι θα τύχει να το πετύχω σε μια ντάνα, πόσο φοβάμαι πως μπορεί και να το έχω προσπεράσει επιπόλαια σε ανύποπτο χρόνο. Αν σε κάθε τέτοια περίπτωση σκεφτόμουν ανάλογα ενδεχόμενα, μια λευκή ρομπίτσα που κουμπώνει τα χεράκια προς τα πίσω, θα είτο η πιο ταιριαστή μου φορεσιά. Μερικά αγχώδη όνειρα, ένα σπασμωδικό φανταστικό χαρακίρι και μια μετριασμένη «προσμονή» του απρόβλεπτου, καλμάρουν κάπως τον σχηματιζόμενο αυτοσκοπό «απόκτησης» ενός τραγουδιού. Εντούτοις δεν είναι απροσμέτρητα τα τραγούδια που θα σου αλλάξουν τα φώτα, τη στιγμή μάλιστα που δεν αντιστοιχούν σε όσους τα αξίζουν, σε όσους θα τα καταλάβουν απ’ την πρώτη νότα. Ένας άνθρωπος που του άξιζαν τραγούδια, που τα καταλάβαινε απ’ την πρώτη νότα και τα έκανε να αξίζουν και για εμάς, ήταν ο Quinton Mavis Claunch.

Γεννήθηκε σε μια μικρή φάρμα στην Tishomingo County στον Mississippi και μεγάλωσε με τις δύο αδερφές του και τους γονείς του. Όταν ήταν βρέφος παρακολουθήσε τους γονείς του να λικνίζονται στους χορούς που διοργάνωνε η κοινότητα. Στα 13 πήρε μια κιθάρα και άρχισε να να ακούει όλους τους σταθμούς που έπαιζαν country. Μαύρος δίσκος δεν υπήρχε ούτε για δείγμα, ώσπου η οικογένεια μετακόμισε στα Muscle Shoals. Εκεί, μαζί με τον τραγουδιστή Edgar Clayton, ξεκίνησε ραδιοφωνική εκπομπή στον WLAY, μετά στον WJOI, ώσπου ήρθε και μια γενναιόδωρη χορηγία στην εκπομπή με αποτέλεσμα το σπονσοράρισμα να φέρνει μεγάλα country ονόματα στο studio, ακροαματικότητα και αναγνώριση.

Το 1948 μετακόμισε με τη γυναίκα του στο Memphis, άρχισε πέρα απ’ την πρωινή δουλειά να δουλεύει σαν κυνηγός ταλέντων στη Sun, έφαγε μια γρήγορη απόρριψη απ’ τον Philips σε ένα τραγούδι του, το πήγε στην Meteor, έγινε τοπικό hillibilly χιτ, ξαναγύρισε στη Sun τον καιρό που το κατώφλι της το περνούσαν ο νεαρός Elvis Presley και ο Carl Perkins, για τον οποίο έπαιξε και κιθάρα σε κανά δυο κομμάτια του. Έκανε κάμποσα ακόμη πράγματα ώσπου ένας φαρμακοποιός έσκασε 600$ για μια ηχογράφηση του Charlie Feathers, υπό τον Chips Moman ως μηχανικό ήχου, κι έτσι κάπου στο 1963, έπειτα από τρία 45αρια στις Bingo και Beale Street, γεννηθείτο Goldwax. O Quinton επιμελήθηκε τον ήχο, ο φαρμακοποιός Rudolph “Doc” Russell τα συμβόλαια και ο Robert Dobbs ο επιβλέπων δικηγόρος.

Ένα βράδυ, λίγο μετά τα μεσάνυχτα, μια παρέα σταλμένη απ’ τον Jim Stewart της Stax, χτύπησε την πόρτα του Claunch με ένα μικρό κασσετόφωνο. Στην αρχή κάπως ενοχληθήκε, μα μόλις άκουσε τα πεπραγμένα της νυχτερινής εισβολής, κατάλαβε. Για την ιστορία, η παρέα ήταν οι James Carr, O.V. Wright και Roosevelt Jamison.

Τούτη την ιστορία, που κράτησε εφτά χρόνια, η Ace την συμπύκνωσε σε τρία διπλά cd ( CDCH2 1226, CDCH2 1236, CDCH2 1248), ξεκινώντας από πέρυσι και καταλήγοντας φέτος. Κι αν και είναι μάταιο να ξεδιαλέγεις από δαύτα ένα άτυπο top 5 απ’ το κάθε volume είναι ένας ιντριγκαδόρικος ψυχαναγκασμός.

The Complete Goldwax Series Volume 1 (1962-1966)

The Lyrics “Darling/ How A Woman Does Her Man” (1963, Goldwax 910/ Russell’s Goldwax 101)

Το τυπικά πρώτο single του label. Σκληρά κλάμματα εν πρώτοις, doo wop το αναποδογύρισμα και μια ιστορία για ένα deal  με την London, η οποία είχε ήδη καβατζάρει την Hi.

A Side

B Side

O.V.Wright with The Keys “That’s How Strong My Love Is/ There Goes My Used To Be” (1964, Goldwax 106)

Ο βαρύτονος Wright πριν φύγει για την αγκαλιά του Willie Mitchell, την Backbeat και την Hi στην πρώτη εκτέλεση του σπουδαίου κομματιού του Jamison, και με ένα b side διαφορετικό απ’ τη συνήθη deep southern soul ερμηνευτική ιδιοσυγκρασία του.

A Side

B Side

The Ovations featuring Louis Williams “Pretty Little Angel/ Won’t You Call” (1964, Goldwax 110)

Σαν τα τραγούδια του Sam Cooke, ένα κουαρτέτο που στα σπάργανά του είχε τύπους σαν τον William Bell, μάνατζερ τον Ivory Joe Hunter, το οποίο και Penn/Oldham τραγούδησε στην πορεία και διανομή απ’ την Vee Jay βρήκε.

A Side

B Side

The Merits “Arabian Jerk/ Please, Please Little Girl” (Bandstand USA 1002)

Booker T meets East στην πρώτη instrumental πλευρά, μια διασκευή σε ένα κομμάτι του Kimball Coburn για την Dot, και άγνωστα τα λοιπά ίχνη

A Side

B Side

Big Lucky Carter with Prince Gabe & The Millionaires “Ohio Bound/ Hurricane Blues” (1965, Goldwax 114/ Bandstand USA 1003)

Έξι blues σαρανταπεντάρια κυκλοφόρησε ο εν λόγω τύπος, το μοναδικό για την Goldwax ήταν σα να μην κυκλοφόρησε ποτέ, κι εκείνος επανεμφανίστηκε στα 78 του χρόνια, το 1998.

Α Side

B Side

(συνεχίζεται…)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s