Δεύτερη Και Φαρμακερή

Στην παράδοση των Past Treasures του Bandini  έχω να προσφέρω κι εγώ τον οβολό μου με ένα single κι ένα EP των οποίων τα τραγούδια όμως έχουν κάτι το ιδιαίτερο. Πρόκειται για tracks που όλοι τα πρωτογνωρίσαμε σε μια εκτέλεση που, ενώ νομίζαμε ότι ήταν η πρώτη, στην πραγματικότητα ήταν η δεύτερη (εξ΄ου και ο τίτλος του εν λόγω post). Με έναν περιορισμό όμως: O τραγουδιστής του group που έβγαλε τη δεύτερη και πιο γνωστή εκτέλεση, ήταν και o τραγουδιστής του group που έβγαλε την πρώτη και μάλιστα στις περισσότερες περιπτώσεις το δεύτερο group είναι μετεξέλιξη του πρώτου. Αν σας μπέρδεψα λίγο θα ξεμπερδευτείτε διαβάζοντας αναλυτικά τα παρακάτω. Έτσι λοιπόν γεννήθηκε ένα single απ’ τα sixties και ένα EP απ’ την ανεξάρτητη σκηνή των seventies και των eighties. Τα τραγούδια του κάθε ενός απ’ τα δισκάκια είναι στην δικιά του playlist. Για να πάτε στο επόμενο κομμάτι πατήστε το δεξί βέλος στη μπάρα που γεμίζει. Τώρα το ανακάλυψα ότι μπορείς να βάλεις πολλά τραγούδια στο ίδιο player και τό ‘χω χαρά. Πάμε!

Past Treasures Νο. 8


A Side
Someone To Love – Great Society.
Original Source: 1965, Someone to Love / Free Advice, North Beach #1001
Την Άνοιξη του ’67 (που ανθίζουν τα κλαριά και βγάζει η Γης χορτάρι) όλος ο κόσμος τραγουδούσε και χόρευε στους ρυθμούς της μεγάλης επιτυχίας των Jefferson Airplane και ακόμα και οι γιεγιέδες Βουτσάδες και Τζανετάκοι της ένδοξης πλην όμως χουντοκρατούμενης πατρίδας μας το είχαν κάνει τον απόλυτο ύμνο του Καλοκαιριού της Αγάπης. Λίγοι όμως ήξεραν ότι στην πραγματικότητα η Grace Slick το κουβάλησε στις αποσκευές όταν ήρθε στους Airplane στα τέλη του ’66 (μην ξεχνάμε ότι η πρώτη τραγουδίστρια του  group ήταν η Signe Toly Anderson που τραγούδησε στο πρώτο τους άλμπουμ «Tekes Off» του ’66 και αμέσως μετά την έφαγε το μαύρο σκοτάδι). Το «Someone To Love» λοιπόν το έγραψε ο αδερφός της Darby Slick δυο χρόνια πριν και εκείνη τη χρονιά ανέλαβε να το κυκλοφορήσει σε single η γνωστή τότε εταιρία Autumn που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην φρέσκια τότε σκηνή του San Fransisco. Μην πιστεύοντας όμως σ’ αυτό τελικά το κυκλοφόρησε στο θυγατρικό της label την Northbeach και μάλιστα ήταν το πρώτο νούμερο του label αυτού. Πίσω πλευρά το «Free Advice» και το συγκεκριμένο εφτάιντσο ήταν η μοναδική κυκλοφορία των Great Society μιας και το  group διαλύθηκε με την αποχώρηση της  Slick. Η συνέχεια είναι γνωστή. Η νέα εκτέλεση του  «Somebody To Love» μπήκε στο δεύτερο άλμπουμ των Airplane «Surrealistic Pillow» του ’67 και όλα πήραν το δρόμο τους. Φυσικά μετά την επιτυχία των Airplane κάθε λογής τυμβωρύχοι ανακάλυψαν sessions, live και άλλα τέτοια των Great Society και τα έριξαν στην αγορά για να μπορούν όσοι θέλουν να τους ακούσουν. Σε όλα αυτά τα άλμπουμς φυσικά υπάρχει το «Someone To Love» αλλά σε live εκτελέσεις. Μέσα σε αυτά θα ανακαλύψει κανείς και την πρώτη έκδοση του «White Rabbit» που επίσης ήταν τραγούδι των Great Society αλλά δεν κυκλοφόρησε ποτέ σε studio. Ωστόσο η συλλογή «San Francisco Roots» που έβγαλε η ετικέτα Vault το 1968 με κωδικό LP-119 το παρουσιάζει στην studio εκτέλεσή του αλλά είναι τόσο σπάνια που έπρεπε να περιμένει κανείς το 1985 όταν και η Rhino κυκλοφόρησε τη studio έκδοσή του, μαζί με τη β’ πλευρά του, στη συλλογή «Nuggets Volume 7, Early San Francisco» με κωδικό RNLP 031. Τέλος το 1995 η Sundazed έβγαλε τη συλλογή «Born to Be Burned «με κωδικό SC 11027 που και σ’ αυτή υπάρχει η studio εκτέλεση μαζί με το «Free Advice».
B Side
You’re Gonna Miss Me – Spades.
Original Source: 1965, You’re Gonna Miss Me / We Sell Soul, Zero C-10002.
Ο ακρογωνιαίος λίθος της γκαραζοψυχεδελικής σκηνής των sixties έγινε τέτοιος στην εκτέλεσή του απ’ τους 13th Floor Elevators το 1966 αλλά αυτή είναι η δεύτερη. Πριν απ’ αυτούς ο Roky Erickson είχε φτιάξει τους Spades οι οποίοι στον ένα χρόνο της ζωής τους έβγαλαν μόνο δυο singles σε μια μικρή ετικέτα της γενέτειράς τους το Texas την Zero. Το δεύτερο απ’ αυτά ήταν η original εκτέλεση του «You’re Gonna Miss Me». Στο τέλος του ’65 ο Erickson τους αφήνει για να φτιάξει τους Elevators των οποίων το παρθενικό single ήταν η επανεκτέλεση του «You’re Gonna Miss Me» που όλοι ξέρουμε. Η αρχική ετικέτα που το έβγαλε τον Ιανουάριο του ’66 ήταν η μικρή Contact απ’ το Texas με κωδικό 5269 η οποία όμως δεν μπόρεσε να υποστηρίξει τη μεγάλη ζήτησή του και το έδωσε στη μεγαλύτερη, επίσης απ’ το Texas, International Artists τον Μάϊο της ίδιας χρονιάς με κωδικό IA-107. Ένα μήνα μετά η Hanna-Barbera με έδρα το Hollywood προσπάθησε να αναλάβει την παναμερικανική του κυκλοφορία με κωδικό HBR-492 αλλά μια διαφωνία με την International Artists που κατείχε τα δικαιώματα τους ανάγκασε να την αποσύρει με αποτέλεσμα αυτή η τρίτη έκδοση να θεωρείται και η πιο σπάνια. Όσο για την εκτέλεση των Spades πρωτοεμφανίστηκε μαζί με τη β’ πλευρά του στη συλλογή της International Artists «Epitaph for a Legend «του 1980 με κωδικό IA LP 13. Έκτοτε και με την έλευση του CD την ξανασυναντάμε σε αρκετές συλλογές με garage των 60s αλλά και σε κάποιες των Elevators σαν bonus track.

Past Treasures Νο. 9

A Side

Love Comes In Spurts – Neon Boys
Original Source: 1980, Neon Boys/Richard Hell & The Voidoids split EP, Shake SHK 101
Το πρώτο άλμπουμ του Richard Hell με τους Voidoids, «Blank Generation» κυκλοφόρησε το Σεπτέμβριο του ’77 απ΄τη Sire. Περιττό να πούμε ότι άλμπουμ και τραγούδι αποτελούν ένα απ’ τα classics αυτής της τόσο μαγικής σκηνής του νεοϋορκέζικου punk. Το «Love Comes In Spurts» όμως που το ανοίγει το είχε γράψει ο Hell μαζί με τον Tom Verlaine το 1973 όταν οι δυο τους μαζί με τον drummer Billy Ficca είχαν φτιάξει τους Neon Boys. Στη διάρκεια της μικρής ζωής τους δεν κυκλοφόρησαν τίποτα μιας και οι Verlaine, Ficca έφτιαξαν τους Television (ας μην κάνω αναφορά στο «Marquee Moon», θα γίνω γελοίος) ενώ ο Hell όπως είπαμε έφτιαξε τους Voidoids. Το 1980 όμως ανακαλύφθηκαν μερικά demos από κείνη την εποχή με αποτέλεσμα η αμερικανική Shake να κυκλοφορήσει ένα split single με τέσσερα τραγούδια όπου η μια πλευρά ανήκει στους Neon Boys και η άλλη στην τότε μορφή του Richard Hell με τους Voidoids που είχε ελαφρώς διαφορετική σύνθεση απ’ αυτή που ξέρουμε. Εδώ υπάρχει και αυτή η πρώτη μορφή του «Love Comes In Spurts». Στη δε δωδεκάιντση επανέκδοση της αγγλικής Overground του ’91 προστείθεται ένα ακόμη τραγούδι στην πλευρά των Neon Boys.
That’s What You Always Say – 15 Minutes
Original Source: 1981, That’s What You Always Say / Last Chance for You, Down There DT-1
Ίσως το καλύτερο τραγούδι του θρυλικού ντεμπούτου των Dream Syndicate είχε πρωτοκυκλοφορήσει απ’ τον Steve Wynn και το προηγούμενο συγκρότημά του τους 15 Minutes το 1981 και ήταν η πρώτη κυκλοφορία της γνωστής καλλιφορνέζικης ετικέτας Down There που στήριξε στις αρχές όλη την σκηνή του Paisley Underground. Περιττό βέβαια να πούμε πως οι 15 Minutes δεν έβγαλαν τίποτα άλλο έκαναν όμως το χρέος τους και με το παραπάνω. Μας πρόσφεραν τον Steve. Στο τέλος της ίδιας χρονιάς θα φτιάξει τους Dream Syndicate και η εκτέλεσή τους στο «That’s What You Always Say» θα εμφανιστεί και στο πρώτο ομώνυμο EP του group του 1982, που ήταν η δεύτερη κυκλοφορία της Down There, αλλά και στο πρώτο τους LP στο τέλος της ίδιας χρονιάς στη Ruby. Η πρώτη εκτέλεση απ’ τους 15 Minutes θα εμφανιστεί στην επανακυκλοφορία του «Days of Wine and Roses» σε CD απ’ τη Rhino το 2001 με κωδικό R2 79937.

B Side

Fabian Lips – Tina Peel
Original Source: 1978, More Than Just Good Looks EP, Dacoit 003/ Limp 002
Τι τραγουδάρα αυτό το «Fabian Lips» των Fuzztones. Το γνωρίσαμε βέβαια απ’ τη συλλογή τους «Creatures That Time Forgot» του 1989 στη Music Maniac ηχογραφημένο το ‘83 αλλά η πρώτη εκτέλεσή του κυκλοφόρησε απ ‘την προηγούμενη μορφή του group τους Tina Peel το 1978 στους οποίους έπαιζε και η Deb O’Nair. Κλείνει το πρώτο τους EP «More Than Just Good Looks» με τέσσερα tracks που έδωσε τη θέση του σε ένα ακόμα single και αυτά τα δυο αποτελούν όλη κι όλη τη δισκογραφία των Tina Peel. Φυσικά και τα δυο αυτά δισκάκια είναι άφαντα και δε θα ξέραμε ποτέ πως ακούγονταν το group αν δεν ερχόταν το 2003 η Misty Lane (label του ομώνυμου ιταλικού fanzine) να βγάλει μια ολόκληρη συλλογή τους με τίτλο «Pajama Party» και κωδικό  Misty 061 και η οποία εκτός απ’ τα έξι τραγούδια των δυο παραπάνω εφτάιντσων περιέχει και αρκετά demos από εκείνη την εποχή.
Swimming In The Mirror – No Dance
Original Source: 1984, Carnival of Souls EP, Hot HOT709
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα tracks του εκπληκτικού ντεμπούτου του Louis Tillett του ‘87, που ήταν φρέσκο υλικό, το «Swimming In The Mirror» δεν ήταν ένα καινούργιο τραγούδι. Για να βρούμε τις ρίζες του θα πρέπει να πάμε τρία χρόνια πίσω σε ένα παράξενο εφτάιντσο της Hot που όμοιό του δεν υπάρχει. Κάτω απ’ το γενικό όνομα No Dance, που δεν είναι ακριβώς το όνομα του group αλλά η ονομασία του γενικότερου πειράματος, τρεις φίλοι της underground σκηνής του Sydney, οι Louis Tillett απ’ τους Wet Taxis, Damiem Lovelock απ’ τους Celibate Rifles και Brett Myers απ’ τους Died Pretty, προσφέρουν από ένα τραγούδι ο καθένας για να στελεχώσουν αυτό το single υπό τον γενικό τίτλο Carnival of Souls. Ο Tillett συμμετέχει πιθανότατα μόνο στο ένα το οποίο δεν είναι παρά η πρώτη πρωτόλεια μορφή του «Swimming In The Mirror» μόνο με πιάνο και φωνή και μια απλή κιθάρα να το συνοδεύει στο βάθος. Τα ίδια χαρακτηιριστικά έχει και το «Just Skin» που προσφέρει ο Myers και που θα το συναντήσουμε δυο χρόνια αργότερα στο «Free Dirt» των Died Pretty. Φυσικά τίποτα άλλο δεν κυκλοφόρησε κάτω απ’ το όνομα No Dance αλλά αυτή την πρώτη μορφή του «Swimming In The Mirror» μπορεί να τη βρει κανείς στη συλλογή «This Is Hot» του 1985 με κωδικό HOT1.  Όταν ένα χρόνο αργότερα η Hot θα αποροφηθεί απ’ τη Mushroom η εν λόγω συλλογή μαζί με τη συνέχειά της «This Is Hot Too» θα μαζευτούν στη διπλή συλλογή «High Temperature» του νεοσύστατου sublabel White Hot με κωδικό L44001/L44002 που φυσικά επίσης το περιέχει.

posted by Vertigo

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s